maandag 11 augustus 2014

#50books - 2014.32 De wil is er

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De tweeëndertigste vraag is

Lees jij de handleiding van een apparaat vooraf of pas als je er niet uitkomt?

http://www.pictogrammenwinkel.nl/waarschuwingen-c-203/stickers-c-203_205/handleiding-c-203_205_385/handleiding-sticker-p-1406.html
 Vaak is een nieuw apparaat weer een beetje spannend. Hoe zal het werken? Zal het doen waarvoor het aangeschaft is? Wat zijn de extra mogelijkheden? Het is allemaal nog onbekend zolang het in de verpakking zit.

Voorzichtig wordt de nieuwe aanschaf ontdaan van kartonnen doos, plastic omhulsel en allerlei andere beschermende frutsels. 

En voordat ik stekkers aansluit of knoppen in ga drukken, sla ik eerst de handleiding open. Ik wil natuurlijk niet meteen al iets kapot maken dus voorzichtigheid is geboden. 

Maar als ik dan na een paar minuten bladeren nog niet de basis van het hoe en wat kan vinden, is het uit met al dat voorbeeldig gedrag. Mijn boerenverstand wordt dan actief en hupla samen met mijn levenservaring ga ik alle knoppen, schakelaars en palletjes af. Bijna altijd kom ik er dan ook wel uit. 

Alleen voor hele specifieke wensen is er nog wel wat extra informatie geboden. Deze is zo goed als altijd via internet te vinden en onmogelijk in het dikke boekwerk dat is bijgeleverd.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...