woensdag 27 augustus 2014

#50books - 2014.34 Korte sketches

Elke week een nieuwe boekenvraag in het kader van #50books dit jaar verzorgd door DrsPee. De vierëndertigste vraag is
Welk boek zou jij verfilmen?
http://www.dbnl.org/tekst/tell003lang01_01/colofon.php
 
Het lijkt mij geweldig als de korte verhalen van Toon Tellegen verfilmd zouden kunnen worden in de vorm van animaties in de stijl van de tekeningen van Mance Post. 

Vroeger in de jaren tachtig zond de VPRO een serie uit met de naam De Mus met de Lange Poten. Dit was een Poolse serie en er was geen ondertiteling dus niet te verstaan. De gebeurtenissen werden aan elkaar geknoopt met het geweldig droge commentaar van 'de mus met de lange poten' oftewel de ooievaar die daar leefde. Dit commentaar werd geleverd door een Nederlander waarvan ik niet op de naam kan komen, ook niet met wat Googlen. Ik dacht iets van Rick Saalfeld. 

In ieder geval lijkt het me fantastisch dat deze zelfde man de verhalen van Toon Tellegen vertelt terwijl wij genieten van prachtige animatie.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...