zondag 15 november 2015

Claymore Vol 27 Silver-Eyed Warriors - Norihiro Yagi

En dat is hem dan. Het allerlaatste deel van de hele reeks Claymore met een einde van het verhaal dat niet verrast maar wel bevredigt.

Terugkijkend op al die jaren dat ik deze serie heb gevolgd, moet ik wel concluderen dat als ik dit van de te voren geweten had, ik deze serie op papier zeker niet helemaal gevolgd had. De boeken zijn ook op het net te lezen. Dat zou ik liever gedaan hebben. Het hoort ook meer op het net thuis in mijn beleving omdat het voor het vluchtige lezen heel erg geschikt is. Er is nog een tijdje dat ik dacht dat het wat meer verhaal zou krijgen maar deze bleef toch wat achter.  En al lees ik dat de tekeningen met de tijd beter werden, heb ik dat zelf niet zo specifiek ervaren.

Voor mij was deze serie een van de eerste kennismakingen met manga en daarom ben ik het ook trouw blijven volgen. Dat er in manga ook veel kwaliteitsverschillen zijn, kom ik dan nu ook achter. Niet dat het zo slecht was maar in de loop der jaren was er te weinig ontwikkeling om zoveel deeltjes te rechtvaardigen.
Het goeie is wel dat het een duidelijk afgerond einde heeft gekregen.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...