woensdag 3 februari 2016

#50books - 2016.05 Schrijven schrijven

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de vijfde vraag is:
Wat vind jij van boeken over schrijven, een gruwel of een mooie aanvulling in je boekenkast?

Deze vraag heb ik even laten sudderen maar er komt daarop toch niet meer uit dan 'is het goed dat ik daar niets van vind?'.

Voor mijzelf geldt dat er een paar gebieden zijn waar ik geen les of aanwijzingen in wil hebben. Dat is bijvoorbeeld in tekenen, schilderen en ook schrijven. Dit zijn bezigheden die ik vanuit mijzelf wil laten komen. Juist deze creatieve uitingen wil ik zelf ontdekken en daarbij maakt het mij niet uit wat voor niveau ik haal maar alleen hoeveel plezier ik er in heb. Het resultaat doet er dan ook niet heel erg toe.

Dat mensen zich willen scholen in zoiets als schrijven is iets wat iedereen voor zichzelf kan bepalen. En schrijvers die willen schrijven over het proces waar ze doorheen gaan bij het schrijven, kan ik nog wel wat mee mits het op een manier geschreven is die me aanspreekt maar dat geldt voor alle geschriften.
Tja, geen echte mening dus dit keer.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...