woensdag 31 juli 2019

Sage Volume Seven - Brian K. Vaughan & Fiona Staples

Dit deel speelt zich bijna in zijn geheel af op de komeet Phang waar de vluchtende familie wacht tot hun ruimteschip in de vorm van een boom weer genoeg heeft getankt om verder te kunnen. Een nieuwe leefomgeving betekent weer nieuwe wezens en nieuwe personages. Terwijl het verhaal over een familie die voor alle twee hun rassen vluchten omdat die twee rassen in oorlog zijn, niet bijster origineel is, blijkt de fantasie van de makers duidelijk nog lang niet opgedroogd te zijn waardoor ze de lezers telkens opnieuw weten te verrassen in de beelden die we voorgeschoteld krijgen en de nieuwe levensvormen met hun typisch eigen manier van zijn.

Zoals alle voorgaande delen worden de gebeurtenissen verteld door Hazel, het kind van het gemengde huwelijk. Omdat zij op de eerste bladzijden suggereert dat wat er op deze komeet is voorgevallen, het ergste is wat hun als familie is overkomen, stond ik de hele tijd schrap om het ergste te verwachten zoals bijvoorbeeld het sterven van een van de ouders. Dit gebeurde echter niet en dan ben ik toch wat teleurgesteld. Ik weet dat Amerikanen vaak in superlatieven spreken en dat ik geneigd ben letterlijk te nemen wat mensen zeggen waardoor er aan mijn kant de verwachtingen nogal eens niet kloppen. Zo vaak als ik dat nu heb meegemaakt, vrees ik dat ik dit niet meer af ga leren.

Een van de opmerkelijkste tekeningen vond ik die van Mr. Robot die aan het masturberen is en op zijn televisieschermhoofd te zien is waar hij aan denkt. Ook wanneer hij ligt te slapen worden door middel van dit scherm zijn dromen weergegeven en daarmee zijn aantrekkingskracht tot de moeder van Hazel bekend gemaakt. Het opmerkelijke hieraan vond ik dat het niet aangezet erotisch is maar het juist heel natuurlijk overkomt. Ik vind het wel prettig wanneer seks als gewoon wordt gebracht.

Op naar deel 8. 


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...