zondag 10 november 2019

Anti-fame - Auteur 404


Een boek over beroemd zijn, kan dat boeien, was wat ik mij afvroeg. Tot mijn eigen verbazing werd het antwoord daarop ja. Want is het niet zo dat iedereen er wel eens aan gedacht heeft om beroemd te zijn?
De anonieme auteur die ooit zelf beroemd is geweest, zet helder uiteen wat de nadelen zijn van beroemd zijn en wel op zo'n manier dat als je dit boek gelezen hebt je wel van een heel apart slag moet zijn, wil je nog steeds beroemdheid ambiëren.

In dit boek zijn het niet eens zozeer openbaringen want de meeste argumenten tegen beroemd willen zijn, had ik zelf ook wel eens bedacht. Het is de opsomming die het tot een overtuiging maken.

En naast de serieuze inslag is er ook nog humor om dit aparte verschijnsel van beroemd (willen) zijn te beschrijven.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...