maandag 3 november 2014

Pitface - Herman Brusselmans

Aan de naam Herman Brusselmans valt moeilijk te ontkomen en toch had ik nog nooit een boek van hem gelezen. Nu ik echter een literair t-shirt heb gekocht met een citaat van zijn hand vond ik dat het er nu toch maar eens van moest komen. Maar welk boek te kiezen uit een oeuvre van meer dan 60 titels? Een vriendin die fan is, bracht uitkomst en schoof Pitface in mijn brievenbus. Wel kreeg ik er de waarschuwing bij dat het nogal gruwelijk was.

Dat Brusselmans niet van het subtiele was, had ik wel verwacht en ook op totale onverschilligheid had ik wel gerekend. Toch was het nog even slikken hoe grof de hoofdpersoon met al zijn medemensen omgaat. Maar al snel went de onbegrensde schofterigheid en als de dierenliefde dan om de hoek komt kijken, valt bij mij het kwartje hoe alles en iedereen in de zeik wordt genomen.

Geen aangenaam boek. Op zich is dat voor mij een pluspunt. Er is ook wat humor wat het mogelijk interessant kan maken. Maar omdat het verder eigenlijk niets meer is dan dat, is het te mager om verder aan te prijzen. Het leest hap slik weg. En daarna is het ook gelijk weer vergeten.

Ik kan me niet voorstellen dat dit alles is wat Brusselmans te bieden heeft dus ik ga nog wel op zoek naar een ander boek. Als dat hetzelfde resultaat heeft, zal ik afhaken maar toch nog eerst eentje proberen.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...