maandag 31 augustus 2020

The Infinite Loop - Pierrick Colinet & Elsa Charretier

In de LBGTQ Humble Bundle trof ik deze hersenkrakende liefdesgeschiedenis aan.

Hersenkrakend omdat het over tijdreizen en het leven in een oneindige lus in de tijd gaat. De hoofdpersoon werkt voor een organisatie die er voor zorgt dat zaken die niet in een bepaald tijdperk thuishoren, worden verwijderd. Maar ja wat te doen als je opdracht de liefde van je leven blijkt te betreffen?

Voortdurend wordt de tijd weer gereset en daarmee ontstaan er ook nieuwe versies van alle personages. Op het moment dat deze versies elkaar kruizen, ontplofte mijn hoofd. Hier kon ik met mijn lineaire denken niet meer bij. En wat mij betreft is dat in dit boek op-en-top genieten.

Aan de tekenstijl waarin dit verhaal is weergegeven moest ik wel even wennen. Vooral de kleuren zijn nogal zoet. Ergens ook wel passend want het is ook wel een zoet verhaal. Maar het had voor mij wat meer scherpte kunnen krijgen door de tekeningen wellicht wat harder te maken. Hoogstwaarschijnlijk is dit puur een smakenkwestie maar misschien ook wel van een klein cultuurverschil.

Aardig vind ik namelijk dat de makers Fransen zijn en het is begonnen met een Franse versie via een Kickstarter. Ze hebben met dit boek een prijs gewonnen, alleen kan ik even niet zo vinden wat voor een prijs, ik denk een Franse.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...