dinsdag 13 april 2021

Doctor Who: The Eleventh Doctor Vol. 6: The Malignant Truth - Si Spurrier & Rob Williams

In dit laatste deel verrassend genoeg toch een paar elementen waardoor ik weer wat meer het Doctor Who gevoel kon krijgen, iets dat ik in die andere delen toch maar minimaal had.

Een van die elementen is dat in dit deel creatieve Daleks voorkomen die door rechtgeaarde Daleks nooit als Dalek erkend zullen worden. Deze creatieve Daleks zorgen voor een uitbundige variatie aan hoe een Dalek eruit kan zien en ook hoe hij zich gedraagt. Ik heb veel lol gehad om deze mutante Daleks. En dat terwijl ik de Daleks eigenlijk al vele jaren zat ben.

In de vorige delen stonden mij de tekeningen erg tegen en dan met name omdat ik soms de Doctor amper nog kon herkennen. Vele tekeningen hebben in dit deel nog steeds dat euvel. Maar soms was er opeens een heel goed gelijkende Doctor. En ik heb eens zitten kijken waar hem dat nou in zat en dat lijkt toch de hoeveelheid details te zijn. De meeste tekeningen blijven er dan ook slordig en snel uitzien waarbij er meer om tijdsbesparing is gegeven dan om kwaliteit.

Dit lijkt ook te zien te zijn aan fouten zoals dat de Doctor en zijn companion Alice Obiefune op een gegeven moment door de Squire gevangen worden genomen waarbij ze hun handen op hun rug gebonden krijgen. Maar een paar plaatjes later lopen ze met hun handen los en even later weer met hun handen op de rug gebonden. Ik snap dat met de handen voor het gezicht geslagen een emotie makkelijker is uit te drukken maar dat had vast ook anders opgelost kunnen worden.

Als laatste vond ik dat River te veel als plot device gebruikt is. In bijna het hele boek kwam ze niet voor maar popte dan wel op het laatst nog even op om voor de schijnbare onmogelijke oplossing te zorgen.

Nee, allemaal erg zwak. Als Doctor Who fan doet dat wel een beetje pijn.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...