maandag 16 augustus 2021

Het is alweer aardig wat jaren geleden dat ik Slack Wyrm ontdekte via de webiste https://joshuawright.net/slack-wyrm-001.html. Met veel plezier lees ik deze strip via het scherm en nu ook via zijn Patreon want het is toch fijn om een artiest ook financieel te kunnen ondersteunen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik dit papieren boek heb aangeschaft. Niet dat deze via papier beter tot zijn recht komt want eigenlijk maakt het met deze strip niet zo'n verschil via welk medium je het leest, iets dat voor veel andere strips wat mij betreft niet geldt.

Dit is het eerste boek van Slack Wyrm op papier en deze Australische creatie had ik dus al een tijd geleden van het scherm gelezen. Door helemaal terug naar het begin te gaan, is het leuk om te zien hoe de verschillende personages ooit zijn begonnen. 


In strips van een hooguit twee bladzijden maken we kennis met de intens luie draak Slack Wyrm en de creaturen die om hem heen leven. Er zit wel enige lijn in als je de strips na elkaar leest maar je kunt ze ook op zichzelf bekijken.

Wat mij het meest treft zijn de plotselinge plotwendingen die mij meerdere malen hardop hebben doen lachen. De tekeningen zien er simpel uit maar weten de uitdrukkingen van de alle personages haarfijn uit te drukken. Het begint eerst nog zwart-wit met af en toe een kleurenpagina. Langzaamaan wordt het steeds meer kleur en als je nu naar de nieuwste strips kijkt, is het altijd kleur. Ik was zelfs vergeten dat het ooit met zwart-wit begonnen was.

Voor mij is er geen meerwaarde voor deze strip op papier dus blijf ik Joshua Wright voortaan via Patreon steunen. Want dat is hij zeker waard met het leveren van zoveel grappige, fantasievolle strips.  Plus dat op Patreon hij vaak extra informatie geeft over de achtergrond van de strip en ik daarmee ook de Australische cultuur iets beter leer begrijpen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...