maandag 16 augustus 2021

Wet Moon Book 1 - Sophie Campbell

Weer eens een ongelezen exemplaar uit de LGBTQ-humble bundle geplukt. Het is alweer vijf jaar geleden dat ik deze e-boeken kocht en op een of andere manier kwam ik er nooit zo aan toe. Ik merk dat ik aan e-boeken sowieso toch minder makkelijk begin. En al helemaal als het strips zijn want die kan ik alleen maar achter mijn bureau lezen en daar zit ik voor mijn werk al zoveel uren dat ik in mijn vrije tijd liever op de bank spring met een boek.

Maar toch aan dit exemplaar begonnen en ik was snel verrast door de wereld van het plaatsje Wet Moon waarin tieners opgroeien en met de gebruikelijke onderwerpen te dealen hebben zoals erbij horen, verliefd worden, eigen identiteit vinden enzovoort. Nu heb ik over deze onderwerpen inmiddels wel voldoende gelezen maar toch was het de manier waarop de personages getekend zijn die mijn aandacht vasthielden. De gothic uitstralingen van veel van de personages vind ik boeiend om naar te kijken en het worstelen met het lichaam dat te dik bevonden wordt is schitterend in beeld gebracht.

Wel jammer dat dit een deel 1 blijkt te zijn van een reeks die tot op heden doorloopt en ondertussen al bij, geloof ik, deel 7 is. In dit eerste deel is een aanloop genomen met verwijzingen naar geheimen die bij allerlei personages spelen. Helaas prikkelen deze geheimen niet voldoende om een deel 2 aan te gaan schaffen. Ik vind het leuk om kennis gemaakt te hebben met deze tekenstijl maar het onderwerp kan mij net niet genoeg grijpen.
 

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...