donderdag 6 januari 2022

Clarkesworld Magazine Issue 184 January 2022

Het eerste nummer in 2022 van Clarkesworld Magazine bevat zeven science fiction/fantasy verhalen van zeer verschillende lengte en vier non-fictie artikelen. Op de omslag staat de illustratie Return to Heaven 7 gemaakt door de Chinese Zezhou Chen. Gelijk raakte ik geboeid  door het kleurgebruik, mijn oog dat eerst de roeiende figuur opmerkt en pas veel later de astronaut waarvan het maar de vraag is of deze nog levend is maar gezien de de titel ik er zo mijn gedachten bij krijg. Schitterend illustraties die gelijk zoveel oproepen.

Nog een verhaal dat onze menselijke psyche onder de loep neemt is van de Sloveense Filip Hajdar Drnovšek Zorko in For Whom the Psychopomp Calls. Een ruimtereiziger neemt een onderweg gevonden psychopomp mee en maakt zich de hele reis terug naar de aarde gek met wat deze psychopomp voor motieven heeft. Een verhaal dat me op het einde deed glimlachen door herkenning.





Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...