vrijdag 7 januari 2022

Doctor Who: The Road To The Thirteenth Doctor - James Peaty, Jody Houser, Rachel Stott, Pasqualo Qualano & Brian Williamson

Een verrassend leuke Doctor Who strip deze The Road To The Thirteen Doctor, een stripboek dat op zichzelf gelezen kan worden. Dat is niet het enige dat ik er leuk aan vind, mij spreekt ook heel erg aan dat het bij elkaar drie op zichzelf staande verhalen zijn met ook nog drie miniverhaaltjes. De tiende, elfde en twaalfde Doctor krijgen ieder met hun eigen companions een heel eigen verhaal die allemaal een voorbode zijn op het uiteindelijk ontstaan van de dertiende Doctor.

De hoofdverhalen zijn interessant en spannend en heel Doctor Whos! Misschien wel wat aan de korte kant maar dat kan ook heel goed zijn omdat ik dat niet gewend ben. Alle drie de Doctors zijn ook nog eens prima getekend wat als fan van de televisieserie een plezier is om naar te kijken.

De miniverhaaltjes van vier bladzijden die de drie Doctors op zichzelf ook nog eens meemaken voelde als een kers op de taart. Alsof je even met de Doctor alleen mag zijn tussen de avonturen door. Met het lezen van deze strips krijg ik ook weer zin om oude afleveringen te gaan kijken. Als dat geen compliment is dan weet ik het niet meer.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...