zondag 2 januari 2022

Doctor Who: The Ninth Doctor Vol. 2 en 3 - Cavan Scott, Adriana Melo & Chris Bolson

 

Het eerste deel van deze Negende Doctor reeks had mij zeer aangenaam verrast omdat naast de aardige kwaliteit van het verhaal, ook het tekenwerk prettig was om naar te kijken. Helaas geldt dit niet voor het tweede (Doctormania) en derde (Official Secrets) deel.

De eerste paar bladzijden viel het me nog niet onmiddellijk op maar gaandeweg kwamen daar de steeds slechter lijkende tekeningen en ook de bijna totaal onherkenbare plaatjes. Vooral als de personages qua perspectief wat verder weg staan, worden de gezichten steeds grover en op een gegeven moment dacht ik zelfs dat de tekenaars er simpelweg geen zin in hadden. Het lijkt wel alsof het een haastklus is geweest dat ook nog even gedaan moest worden. Voor mij heeft dat veel leesplezier weggenomen.
En o ja, ik heb nog even gecheckt en inderdaad is het eerste deel door iemand anders getekend. Hadden ze die tekenaar maar aangehouden.

Erg vind ik het ook voor de schrijver. Want het verhaal in zowel het tweede als derde deel is uitstekend. De personages zijn qua gedrag en uitspraken heel erg herkenbaar en de verhaallijnen zijn interessant en prikkelend. Ik zie het zo in een televisieaflevering gegoten worden. Het derde deel eindigt ook nog eens met een knetter van een cliffhanger.

Nu ben ik niet in bezit van verdere delen en ik geloof niet dat ik die ga opzoeken want ik heb al gezien dat het weer van deze zelfde belabberde tekenaars zijn die het verhaal voor mij vergallen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...