vrijdag 5 augustus 2016

#50books - 2016.31 Zaterdag leesdag

In deze vierde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Hendrik-Jan die dit jaar de vragen stelt.
En de eenendertigste vraag is:
Op welk moment van de dag lees jij het liefste?

Het moment van de dag maakt me op zich niet uit. De ochtend, de middag, de avond of de nacht zijn allemaal even oké. Alhoewel? De avond en de nacht zijn tegenwoordig wat minder in trek dan vroeger. Blijkbaar heb ik in de laatste jaren niet meer de concentratie die ik vroeger wel de hele dag had.

Wanneer een boek of verhaal me echt te pakken heeft of wanneer ik mijzelf aanspoor om wat meer te lezen, wil ik nog wel eens thuisgekomen van het werk een boek pakken en daar wat uit lezen voor het avondeten. Maar daarna komt het er vaak niet meer van. Dan kies ik toch voor het makkelijker vermaak waarbij meestal een computer in spel is.


Mijn favoriete leesdag van de week is de zaterdag. Zaterdag is mijn dag, de dag dat ik helemaal alleen kan zijn en dus ongehinderd kan doen wat er maar in mij opkomt. Vaak begin ik dan al in de ochtend gelijk met een paar uur lezen en zet dat in de middag en het begin van de avond voort. Dit wissel ik wel af met nog wat andere activiteiten die ik graag onderneem wanneer ik helemaal alleen kan zijn maar lezen is op zaterdag meestal het hoofdingrediënt. Dat is dan op en top genieten.

Geen opmerkingen:

Clarkesworld Magazine 207 December 2023

Met The Gift in de zeer herkenbare stijl van Matt Dixon op de voorkant bevat het decembernummer van Clarkesworld Magazine acht science fic...