vrijdag 7 januari 2022

Roomies - Ype Driessen

Al lees ik regelmatig Ype Driessen zijn fotostrips op zijn website https://fotostrips.nl/, het is toch nog eens extra genieten om deze zelfde stripjes in een boekje van papier te lezen. En dit keer heb ik me eens niet ingehouden en de miniverhaaltjes van meestal vier foto's gelijk achter elkaar gelezen.

De grap op de eerst bladzijde is vind ik briljant (ook te vinden via https://fotostrips.nl/strip/1372) door de opbouw en de uitdrukkingen op de gezichten. En hiermee zit de stemming er gelijk goed in.
De drie huisgenoten bemoeien zich graag met elkaars gewoontes en vooral liefdeslevens wat regelmatig een hilarisch moment oplevert. Moeilijk boekje om weg te leggen want ook al staan de dagelijkse grappen op zich, ik wilde toch weten of Berrie nu eindelijk eens iemand aan de haak weet te slaan.

Hoe Ype Driessen na zoveel jaren nog steeds deze strips fris en actueel weet te houden, is mij een raadsel. Ik hoop dat we er nog lang van mogen genieten.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...