zaterdag 25 juli 2015

#50books - 2015.29 Zinderende leestips voor een hete zomer

In deze derde jaargang van #50books is het de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel die de vragen stelt.

En de negenentwintigste vraag is:

Welke (literaire) thriller mogen we deze zomer zeker niet overslaan?


Je bedoelt zo'n boek dat zo spannend is dat je alles om je heen vergeet en je het knorren van je maag negeert omdat je nog even een hoofdstuk verder wil lezen? Zo'n boek dat voor alles gaat, ook je gezin, vrienden en andere sociale verplichtingen?

Dan Simmons is een schrijver die mij altijd gelijk in de greep heeft met zijn boeken. Hyperion is een mooi begin. Je hoeft de andere drie boeken die daarbij horen niet te lezen maar ik zou het knap vinden als je die kan laten liggen na het lezen van het eerste boek. Ben je meer op zoek naar een afgerond verhaal dan is Carrion Comfort dé aanrader. Tenminste! Als je naar spanning op zoek bent in de science fantasy sfeer. De discussie of het ook literair te noemen is, laat ik graag aan mij voorbij gaan.

Wil je niet alleen maar lettertjes maar ook nog schitterende tekeningen dan is daar de graphic novel serie Locke & Key van Joe Hill en Gabriel Rodriguez. Het meeleven met het schijnbaar zo doorsnee gezin met hun persoonlijk drama, is binnen enkele bladzijden gebeurd en na enkele mysterieuze gebeurtenissen niet meer los te laten.
Dit valt dan wel weer meer in de categorie horror en voldoet ook niet aan de eis dat het geen serie zou mogen zijn.

Tja, eigenlijk moet ik toegeven geen (literaire) thrillers te kennen of die paar die ik gelezen heb mij zo weinig konden boeien dat ik ze nu alweer vergeten ben. En zo blijkt dat het onmogelijk is te adviseren in een categorie dat mijn persoonlijke smaak niet is. Dus als het aan mij ligt geen zinderende zomer. 

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...