maandag 27 april 2020

Opstaan... en doorgaan - Willem Ritstier


In 2017 kwam Wills Kracht uit waarin de ziekte en het uiteindelijke sterven van Will is getekend door haar man, Willem Ritstier. Opstaan... en doorgaan is het vervolg waarin Willem Ritstier zijn leven laat zien nadat Will is overleden. Hij rouwt, hij worstelt, hij is een vader voor zijn zoon die worstelt, hij gaat voorzichtig daten, hij worstelt en hij gaat door.


De tekeningen lijken simpel, het verhaal lijkt simpel en toch zijn in deze versimpeling hele diepe emoties mee te voelen. Net zoals in het vorige boek zijn de gezichten niet ingetekend en toch weet je door de hele lichaamshouding hoe de personages zich voelen. Er wordt nergens ingespeeld op het sentiment en toch heb ik wel een traan gelaten. Het voelt aan als eerlijk en echt en wat mij betreft maakt het dat een prachtige graphic novel.

4 opmerkingen:

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, zo gauw ik dit boek ergens te pakken krijg ga ik het lezen. "Wills kracht" vind ik echt geweldig! Groetjes, Erik

Niek zei

Als je zo enthousiast bent over Wills kracht dan kan dit boek je niet teleurstellen. :-)

erikschrijft zei

Hoi Niek, ik heb dit nieuwe boek van Willem Ritstier net uit en ik vind het geweldig! Groetjes, Erik

Niek zei

Wat leuk om te horen, Erik. :-)

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...