zaterdag 4 december 2021

Clarkesworld Magazine Issue 182 November 2021

Clarkesworld Magazine van november dit jaar bevat zeven korte science fiction en fantasy verhalen en vier non-fictie artikelen plus de schitterende voorkant genaamd Space Cadet gemaakt door Pascal Blanché.

Alice Towey heeft in Dark Waters Still Flow gekozen om het verhaal te vertellen vanuit het gezichtspunt van een IA van een waterzuiveringsinstallatie. Omdat ik zelf bij een watercyclusbedrijf werk, sprak mij dat alleen al heel erg aan. Daarnaast vertelt het elegant een politiek verhaal over rassenhaat waarbij een volk traditiegetrouw mondkapjes en handschoenen dragen vanuit hun verleden waarbij de pest flink heeft huisgehouden. 

De Braziliaanse Anna Martino schreef het zeer originele This Stitch, This Time. Hierin is er een naaister waarbij er alleen morse code uit haar naaimachine komt. Heel mooi opgebouwd hoe je er als lezer achterkomt wat er aan de hand is en ook dat er niemand is die deze naaister geloofd. Het kan zo echt gebeurd zijn, nou ja, bijna dan.

 

 

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...