maandag 7 oktober 2013

#50books - 37 Oefening in beheersing

#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De zevenendertigste vraag is: Leggen jullie ook wel eens boeken (en welke dan?) opzij voor het juiste moment?


Bij een net aangeschaft boek vind ik het altijd lastig om niet de boeken waar ik in bezig ben aan de kant te gooien en in dat heerlijke nieuws te beginnen. Soms is de drang te groot en worden reeds aangebroken boeken respectloos aan de kant geschoven. Maar als ik dat met elk nieuw boek zou doen, is er geen enkel boek dat nog uitgelezen kan worden want ik koop vaak sneller dan dat ik lees.

Er is geen vers boek die niet deze oefening in beheersing vraagt. De magie van al die onaangeraakte ongelezen woorden die daar op mij liggen te wachten, dim ik dan snel door ze in mijn leeslijstje te schrijven en in Librarything.com op te nemen. Vervolgens gaan ze naar mijn plank met ongelezen boeken waar ze me elke dag weer aanstaren met de stille roep dat ze echt wel gelezen willen worden.

Geen opmerkingen:

Gezinsverpakking - De Chabotten

Voor ik dit boekenweekgeschenk ging lezen, luisterde ik naar de podcast Nooit meer Slapen waarin de familie Chabot over dit boekje geïntervi...