vrijdag 16 juni 2017

Girl Genius 9: Agatha Heterodyne and the Heirs of the Storm - Phil & Kaja Foglio

Voor het eerst heb ik mijn breedbeeldscherm een kwart slag gedraaid zodat ik in een keer een hele pagina van de webstrip kon overzien. Wooooow, had ik dat maar eerder gedaan, dat leest veel plezieriger. En het grappige is dat voor sommige andere websites het ook een stuk overzichtelijker wordt.

Het was alweer even geleden dat ik het vorige deel van Girl Genius had gelezen waardoor het iets langer duurde voordat ik de wat minder vaak voorkomende personages kon plaatsen. Dit hele deel speelt het verhaal zich op slechts één plek af en wel in het kasteel. Daar worden langzaam maar zeker groepen die steeds apart hun avonturen beleefden, samengevoegd waardoor het verhaal wat overzichtelijker is geworden.

Zoals in elk deel ook nu weer een aantal onthullingen over de achtergrond van verschillende hoofdrolspelers, iets wat het verhaal altijd weer boeiend houdt. Maar wat in dit deel vooral op de voorgrond stond, was de aaneenschakeling van hilarische momenten. Als lezer had je geen seconde de kans om je te vervelen. En zoiets vind ik altijd knap als je al zo lang over een zelfde groep personages schrijft.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...