zaterdag 3 april 2021

Lies Sleeping (Rivers of London) - Ben Aaronovitch


Inmiddels het achtste deel van de fantasyserie Rivers of London en nog altijd kan het mij bekoren. Geen hoogvlieger maar zeker ook geen onvergetelijk snackje. Ik denk wel dat deze boeken het best genoten kunnen worden met alle voorgeschiedenis en het op zichzelf lezen het te onbegrijpelijk maakt. Omdat ik de vorige delen heb gelezen, vind ik het ook wel fijn dat niet alles nog eens tot op de bodem wordt uitgelegd. Een beloning voor de fans.

In dit deel zijn er de gebruikelijke achtervolgingen en magische mysteries. En naast de vele bekende personages waren er ook enkele nieuwe introducés. Een van deze personages in het bijzonder ging mij aan het hart door haar pijnlijke geschiedenis maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Dus dit keer naast alle bijdehandheid ook wat diepere gevoelens én op het eind nog een interessante onthulling waardoor de hoofdpersoon Peter een nieuwe levensfase ingaat. Ik ga er vanuit dat dit in het volgende deel zeker een rol gaat spelen en kijk daar nu al naar uit.

Geen opmerkingen:

Clarkesworld Magazine 207 December 2023

Met The Gift in de zeer herkenbare stijl van Matt Dixon op de voorkant bevat het decembernummer van Clarkesworld Magazine acht science fic...