maandag 25 december 2023

De 3 bestaat niet - Gerbrand Bakker

In de serie Terloops uitgegeven door Van Oorschot is het dit maal Gerbrand Bakker die zijn verslag doet over een wandeling. Het gaat in dit verhaal niet eens zozeer over de wandeling zelf maar over de bewegwijzering van een route, de Eifelverein 1, vlak bij zijn huis.

Ik heb me kostelijk vermaakt met zijn beschrijving van het aanvragen van de bordjes 1 om opnieuw op te hangen, de vrienden die helpen de route te lopen, de honden die meegaan en onderweg tegen gekomen worden, de buurtbewoners en de oude bekende die een nieuwe liefde wordt. En dit allemaal in zo'n 74 bladzijden waarbij er ook nog bladzijden met foto's van de route te zien zijn.

De heldere, bekende schrijfstijl van Gerbrand Bakker nam me gelijk mee op route. Zelf houd ik er ook erg van om een wandeling te lopen op aanwijzingen van bordjes zodat ik niet steeds in een boekje hoef te kijken en zo kan er meer genoten worden van de omgeving. Dat is wellicht waarom de ijver waarmee Gerbrand Bakker probeert de route opnieuw makkelijk loopbaar voor een ieder te maken, mij enorm aanspreekt.

3 opmerkingen:

Erik Scheffers zei

Hoi Niek, leuk om weer eens wat van je te lezen. De twee boeken die ik van Gerbrand Bakker heb gelezen zijn mij uitstekend bevallen. Groetjes, Erik

Lalagè zei

Inderdaad leuk! En Gerbrand Bakker is een fijne schrijver.

Niek zei

De laatste maanden (en eigenlijk jaar) heb ik veel moeite met me te concentreren en te lezen. Nu het vakantie is, kan ik het gelukkig weer oppakken en het bevalt uitstekend! :-)
Leuk ook om jullie hier te zien.

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...