zondag 7 april 2024

Clarkesworld Magazine Issue 208 January 2024

In het eerste nummer van dit jaar vind je acht korte science fiction en fantasy verhalen en vier non-fictie artikelen. De illustratie op de voorkant heet Secret Gardner en is gemaakt door JC Jongwon Park. Al vind ik daarvan het onderwerp robot met mensenkind aan de hand niet bijster interessant, de levendige sfeer van de tekening vooral veroorzaakt door de lichtval, maakt dat ik er toch van geniet.

Aimee Ogden beschrijft een nieuwe manier van reizen in Nothing of Value namelijk door je op de plaats van bestemming te laten 3D-printen. En daarbij kunnen de mensen ook nog kiezen wat zij meenemen aan ervaringen. Het ultieme hoe-steek-ik-mijn-kop-in-het-zand-verhaal. Interessant te bedenken hoe dit de wereld zal beïnvloeden. In het verhaal speelt dan ook het dilemma meegaan met de ontwikkelingen of toch niet. Als lezer wordt er genoeg aan mijn verbeelding overgelaten en ging ik zelf nadenken wat ik zou willen. Heel sterk.

E.N. Auslender beschrijft in Just Another Cat in a Box misschien niet zo'n bijster origineel idee namelijk een man die wakker wordt en langzaamaan ontdekt wat er de afgelopen miljoenen jaren op aarde gebeurd is. Maar de opbouw is zo sterk en de spanningsboog zo strak gespannen dat de instructies die hij gaandeweg tegenkomt mij met mijn ogen deed knipperen. Heel intrigerend. Er meer over vertellen zou te veel verklappen.


Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...