maandag 8 april 2024

Lady Mechanika Vol 5 La Belle Dame sans Merci - M.M. Chen & Joe Benitez

Bij het lezen van deze serie merk ik dat ik graag in deze wereld ben. De sfeer van het mysterieuze, het ongrijpbare en daarin de zo herkenbare menselijke emoties. In dit deel een feeërieke dame die de gebroken Mr. Lewis weet te inspireren tot het ontwerpen van de meest geniale apparaten en hem zo aan haar weet te binden dat hij blind van verliefdheid zich helemaal geeft. Iets waarvan je als lezer weet dat dit niet goed gaat aflopen maar hoe dat precies gebeurt, blijft heel lang spannend.

Lady Mechanica die er niet achter komt hoe zij geworden is zoals zij nu is, blijft een rode draad door alle verhalen heen. In dit deel komt het zo goed als niet in beeld wat ik wel jammer vind want ik ben heel erg benieuwd waar dat nog eens naar toe gaat leiden.

Leuk ook om oude bekenden terug te zien komen zoals inspecteur Singh, nichtje Winfred, dokter Littleton en zijn dochter Alexandra. Altijd weer hilarisch Alexandra te zien die weigert Lady Mechanika als een werkelijk mens te erkennen.

Het tekenwerk is zoals altijd vol met details voor de ingewikkelde kledij van de personages en soms ook voor de ruimtes waarin de personages zich bevinden. Maar er wordt ook wel regelmatig gebruik gemaakt om wat meer op de personages in te zoomen zodat er geen achtergrond nodig is. Dit maakt wel dat de uitdrukkingen en houdingen van de mensen duidelijk in beeld komen en voor mij werkt dat heel goed om me nog meer in het verhaal in te leven.

Weer een prima verhaal. Op naar de volgende.

Geen opmerkingen:

Why my cat is more impressive than your baby - The Oatmeal

Wat kan ik hier nog over zeggen? Het is humor die mij enorm ligt maar die soms ook tegen het flauwe aanzit en me dan bijna stoort. Dan komt ...