zaterdag 21 december 2013

#50books - 49 Lees wat ik lees

#50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De negenenveertigste vraag is: Denk je ook dat boekbloggers een belangrijke(re) rol kunnen spelen in het promoten van een boek? En heb je daar nog tips voor?

http://ninia-ogentroost.blogspot.nl/








De mening over een boek vind ik het meest interessant als deze van een voor mij bekende komt. Van die persoon zelf heb ik dan wat meer achtergrond en kan dan beter inschatten hoe een bepaalde ervaring met een boek beleefd is. Het is bijvoorbeeld heel anders of een onbekende journalist een boek afkraakt of dat een van mijn vrienden dat doet. Die journalist kan een notoire zeurpiet zijn of heeft zijn dag niet. Ik kan het niet bepalen en daarmee de boekbespreking niet op waarde voor mij schatten.

Daarnaast is het wel zo dat een boekblogger bekend kan worden door bijvoorbeeld initiatieven zoals dit #50books. Ik heb aardig wat bloggers leren kennen en als de tijd het mij toestaat lees ik ook wat meer dan alleen de antwoorden op de #50books-vragen.

Vooral veel blijven bloggen over boeken en aanverwante onderwerpen helpt om boeken te promoten. Ze worden dan meer gevonden door zoekmachines en als je het interessant genoeg weet te brengen als blogger kan er nog wel eens iemand bij je blijven hangen voor meer boekbesprekingen.



1 opmerking:

Ninia zei

Wat leuk om hier mijn eigen blog tegen te komen :) Ben benieuwd naar de slotvraag!

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...