zaterdag 31 januari 2015

Clarkesworld Magazine - Issue 100 january 2015


Clarkesworld Magazine is een digitaal science fiction en fantasy tijdschrift vol korte verhalen, interviews, artikelen en podcasts dat tot nog toe door liefhebbers in elkaar wordt gezet naast hun reguliere banen.

Ik kreeg deze in mijn postbus als epub-bestand omdat ik een bijdrage had geleverd aan het Kickstartersproject om Chinese science fiction in het Engels te vertalen. Zie ook https://www.kickstarter.com/projects/clarkesworld/clarkesworld-chinese-science-fiction-translation-p

Altijd even wennen om het via mijn ereader te lezen maar voor de mensen die het nog fijner vinden om het van een computerscherm te lezen kunnen dit doen via http://clarkesworldmagazine.com/issue_100/
Daar is het hele tijdschrift gratis beschikbaar te vinden.
Ik ben zeer aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van de verschillende verhalen. De auteurs komen uit allerlei windstreken van de wereld zoals China, Vietnam, Frankrijk, Canada en de Verenigde Staten. Ze hebben ieder hun eigen invalshoek en sfeer maar zijn allen even soepel te lezen. Wellicht dat dit laatste aan Neil Clarke te wijten is die verantwoordelijk is voor het redactionele gedeelte.

De namen van auteurs waren voor mij allemaal onbekend maar dat zal aan mij liggen omdat ze allemaal wel op zijn minst genomineerd maar meestal prijswinnaars zijn van Hugo Awards en dergelijke genre prijzen.

Zo'n tijdschrift is wel heel verleidelijk qua wat het te bieden heeft. Alleen elke maand zoveel verhalen is misschien weer wat veel van het goede. Ik kijk het nog even aan of ik een abonnement neem.






Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...