zaterdag 5 augustus 2017

#50books - 2017.31 Niks voor mij

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.

En de eenendertigste vraag van 2017 is:   
Wat doe je met boeken die je zijn aangeraden en je vindt er geen moer aan?
 

Mijn gezicht is te lezen als een boek. Iets wat ik bijvoorbeeld helemaal niet kan, is toneelspelen en daarmee is veinzen voor mij ook een onmogelijkheid. Je raadt dan al wat mijn antwoord op deze vraag is. Ik zal zeggen dat ik er geen moer aan vind.

Nu kan ik nog wel nuance aanbrengen in hoe ik deze boodschap  breng.

Bij een goede vriendin, zal ik iets zeggen in de trant van 'hoe heb je me dit aan kunnen doen?!'.

Spreek ik een wat meer op afstand staande collega, dan zal het meer een tekst zijn als 'Dit genre of schrijver is niets voor mij. Wel leuk om eens geprobeerd te hebben'. Wat dan ook wel weer de waarheid is. Want iets nieuws proberen vind ik over het algemeen wel de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...