vrijdag 1 september 2017

#50books - 2017.35 Over de drempel

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.


En de vijfendertigste vraag van 2017 is:   

Wat is het laatste boek dat jij kocht in de boekhandel?

Mijn eerste gedachte was dat ik wel heel hard zou moeten nadenken om dat nog te weten. Twee dagen later sloeg ik me voor het hoofd want ik houd al vele jaren bij wat ik koop, leen en lees. En ja, daar stonden bovenaan de boeken die ik op de laatste Deventer boekenmarkt gekocht heb.

Alleen nu kwam deze week Lalagè met een boekbespreking van een dichtbundel. En na vorige maand Olijven moet je leren lezen van Ellen Deckwitz gelezen te hebben, sta ik daar een stuk meer open voor. De dichtbundel die Lalagè besprak is van Wim Brands en toevallig had ik over zijn boek 's Middags zwem ik in de Noorzee, al eens eerder een bespreking gelezen waardoor ik geïnteresseerd was geweest maar nooit actie had ondernomen. Lalagè gaf me net het duwtje over de drempel.

En omdat mijn levensliefje bij een boekhandel werkt, hoefde ik gisteren alleen maar even te bellen en kwam hij er 's avonds mee thuis.


Nu ligt het op mijn bureau en ik heb er al even in gebladerd maar nog geen woord in gelezen. Eerst alleen even voelen en een eerste indruk van de vulling van de bladspiegels op me in laten werken.

Dat ik er ooit zelf een bespreking over ga schrijven, staat in ieder geval vast.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...