maandag 4 december 2017

#50books - 2017.49 Uitdagend lezen

In dit vijfde jaargang van #50books is het stokje van de oorspronkelijk initiatiefnemer Petepel overgenomen door Martha Pelkman die dit jaar de vragen stelt.

En de negenenveertigste vraag van 2017 is: 
Heb jij je leesuitdaging voor dit jaar gehaald?

Op 2 januari had ik voor dit jaar niet meer dan het plan om dit jaar elke dag een verhaal te lezen in De Nederlandse en Vlaamse literatuur vanaf 1880 in 250 verhalen bij elkaar gebracht door Joost Zwagerman.

En bij niet veel meer dan het plan is het gebleven. In de avond vind ik het lastig om te lezen omdat mijn ogen dan vermoeid zijn en ik nog onvoldoende behendig ben met allerlei leesbrillen om de teksten toch scherp genoeg te krijgen. Het boek is ook te dik om in bed mee te nemen dus vlak voor het slapen gaan een verhaal hieruit lezen, is niet haalbaar gebleken.

Wel heb ik in weekenden eens een verhaal of twee, drie gelezen maar daarna toch weer weggelegd. De grootste belemmering is de zwaarte van het boek en wat dat betreft had het beter in verschillende delen uitgegeven kunnen worden. Het is echt heel erg jammer want als ik er in lees dan geniet ik daar wel heel erg van. Ik zal dan ook af en toe een verhaal eruit blijven lezen en wie weet dat ik het in 2018 wel uit ga krijgen.

Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...