dinsdag 19 maart 2013

#50books - 6 Bijna een plankje vol


 #50books is een initiatief van Petepel waarbij elke week een nieuwe boekvraag gesteld wordt zodat wij, gretige lezers, erover kunnen nadenken/praten/grijnzen/bloggen.

De zesde vraag is: Ben jij een muzieklezer?

Mijn eerste reactie was nee. Over levens van muzikanten of componisten heb ik nog nooit een boek gelezen of me verdiept in muziekgeschiedenis. Het is zelfs nog nooit in mij opgekomen.
Niet dat muziek geen plek heeft in mijn leven. Eerder in tegendeel. Het heeft me door de moeilijkste perioden van mijn bestaan gesleurd en is altijd aan mijn zijde geweest bij welke gebeurtenis dan ook. Niet voor niets was ik een van die mensen die twintig jaar geleden al met een koptelefoon over straat fietste en behendig met een hand een cassette wist om te draaien in mijn walkman om vervolgens weer verder te genieten van allerlei verschillende soorten klanken.
In tijden van mindere concentratie kan ik geen muziek aan hebben tegelijkertijd met het lezen van een boek. Maar vaak worden juist met de meer fantasievolle verhalen de sfeer verstevigd door op de achtergrond film- of televisieseriemuziek aan te hebben staan.
Heb ik dan helemaal geen boeken die te maken hebben met muziek? Toch wel. Namelijk boeken met liedteksten en zelfs een boek over de Nederlandse kleinkunst. Alleen heb ik die nooit gelezen.
Mijn plankje muziekboeken


1 opmerking:

Ninia zei

Ik zie het zo voor me, jij op de fiets met een walkman en even het cassettebandje omdraaien. Gelukkig hoeft dat nu niet meer met de mp3-speler.

Toch nog best een aardig rijtje heb je staan. Netjes hoor, alle muziekboeken bij elkaar. Wie weet ga je het nog eens lezen, dat boek over de Nederlandse kleinkunst...

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...