dinsdag 25 december 2018

Ype 7: Zonde - Ype Driessen


Soms werkt een leespauze heel verfrissend. Zo had ik al een tijdje geen fotostrips van Ype Driessen meer gelezen. Doordat ik hem wel regelmatig hoorde in De Eeuw van de Amateur, een podcast van Botte Jellema, kwam ik toch weer op het idee om een boekje van Ype uit de kast te trekken.  Deze strips zijn allemaal gratis te lezen op zijn website https://fotostrips.nl/ maar soms heb ik liever zin om met een boekje op de bank te zitten en langzaam door het leven van Ype te bladeren. Daarom heb ik op een gegeven moment alle boekjes gekocht die hij heeft uitgegeven. Er veel van achter elkaar lezen, maakt me wel eens Ype-moe maar nu het dus alweer even geleden was, ben ik weer opnieuw fan geworden.


In Zonde laat Ype zich van zijn meest menselijke kant zien met eigenschappen zoals luiheid, lust, woede, vraatzucht, ijdelheid, hebzucht en jaloezie. Dit alles uitgebeeld in foto's met tekstballonnetjes. Een van de meest briljante vondsten vind ik het tekstballonnetje dat in Nico zijn zonnebril weerspiegeld wordt. Zo is er naast de intellectuele grappen ook genoeg te genieten voor het oog.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...