zaterdag 30 april 2016

The diary of Ellen Rimbauer: My Life at Rose Red - Ridley Pearson

Een collega kwam enthousiast naar me toe, duwde dit boekje in mijn handen en vroeg zich af of ik het wat zou vinden. Wanneer iemand aan mij denkt bij het lezen van een boek, wil ik het er bijna altijd wel op wagen. Zonder verdere voorkennis begon ik te lezen.

Het boek doet zich voor als een dagboek uit het begin van de 20ste eeuw, geschreven door de twintigjarige Ellen die trouwt met de twintig jaar oudere, zeer rijke en vrouwengek John Rimbauer. Dit gegeven doet gelijk denken aan de Bouquet-reeks. En de meerdere malen opgebouwde seksuele spanning verstevigt dit idee ook nog eens.
Het verschil zit hem in het verdere verloop van het verhaal waarin een enorm landhuis wordt gebouwd in opdracht van John en waarin regelmatig mensen verdwijnen of op gruwelijke wijze aan hun einde komen. Alleen overstijgt het wat mij betreft de kwaliteit van de Bouquet-reeks maar net doordat het iets beter geschreven is. Maar uiteindelijk is er niet veel meer dan dit gegeven en blijft alles vrij oppervlakkig.

Pas nadat ik het uit had, zag ik dat dit boek deel uitmaakt van een promotiecampagne rondom de miniserie Rose Red van Stephen King. Deze serie is mij verder onbekend maar het verklaart wel het makkelijke weghapniveau van dit boek.
Ik heb me zeker niet verveeld maar liever besteed ik mijn leestijd toch aan andere boeken.


Geen opmerkingen:

Lady Mechanika Vol 6 Sangre - M.M. Chen & Joe Benitez

In dit deel begint elk hoofdstuk met een proloog waarbij terug gegaan wordt naar een gebeurtenis in Mexico dat 500 jaar geleden heeft plaats...